Shock Ultra

Noul Shock Ultra vede lumina zilei după mai mult de un an de dezvoltare, și reprezintă evoluția naturală într-o versiune Ultralight al avionului Shock Cub – creat în 2016, având caracteristici tehnice puternic orientate către ”bushflying”, activitate din ce în ce mai prezentă printre pasionați.

Cererea accentuată de aeronave din ce în ce mai specializate, chiar și pe piața europeană unde, de cele mai multe ori ”Empty Weight” și MTOW reprezintă factori critici pentru viitorul cumpărător, ne-a determinat să proiectăm o versiune Ultralight a avionului Shock Cub, respectând totodată regulile stricte impuse de țările europene.

Ne-am întrebat la câtă greutate am putea renunța, păstrând în același timp costul transformării la un nivel rezonabil, și în ce măsură ar fi afectată astfel performanța excelentă a avionului. Ne-a fost clar de la bun început că unele din caracteristicile sale fundamentale, cum ar fi ”Wing with slats” la cerere, echipamentul de aterizare cu amortizoare, sistemul ”Trim Yoke” vor fi parte integrantă a proiectului nostru.

Prin încercarea noastră de a reduce greutatea generală, care a afectat întrega aeronavă, menținând în același timp un MTOW de 600 kg, am reușit să ajungem la o greutate minimă demonstrată, cu un Rotax 912 de 100 CP, sub 295 kg (cu radio la bord, printr-un program specific de economisire a greutății care oferă componente Carbonfiber, baterie cu greutate redusă, Oracover în locul Dacron clasic termocontractant etc.). Efortul necesar pentru a obține acest rezultat a necesitat o revizuire și optimizare îndelungă și meticuloasă a întregei aeronave, adică a: fuselajului, ampenajului, echipamentului de aterizare, carcasei motorului, cabinei, sistemului de frânare și a aripei împreună cu suprafețele sale de control.

Activitatea noastră ne-a permis să propunem, pe toate piețele în care este solicitat sau dorit, un Shock Cub mult mai ușor. Caracteristicile sale remarcabile, datorate comportamentului Hyper STOL, împreună cu greutatea extrem de scăzută aeronavei, ne permit să confirmăm că am atins o clasă de performanță care poate fi considerată în fruntea pieței în toate aceste faze de zbor cu mult sub 50 km/ h TAS (mai tipic pentru un Para-Motor decât pentru o aeronavă sonoră și robustă în 3 axe), toate menținând în același timp viteze de croazieră uimitoare chiar și cu motorul serial.

Prin urmare, numele “Ultra” a fost ales, în special pentru a cuprinde toți acești factori, creând o legătură perfectă între performanțele superlative ale celui mai puternic Shock Cub și necesitatea unei aeronave mai ușoare, proiectată pentru un MTOW de 600 kg și în conformitate cu legea. Versiunea ultralight a Shock Cub-ului nostru s-a născut în cele din urmă cu o ambiție precisă: aceea de a fi primul și singurul ultraușor potrivit pentru Bushflying, navigabil în cadrul legii, chiar dacă este echipat cu sistem de salvare, șaibe, șocuri, bushwheels, avionic etc. pe toate piețele în care greutatea este limitată de reguli și/sau pentru toți acei piloți care au pus greutatea scăzută înaintea tuturor celorlalți factori.

Shock Ultra, “cel mai ușor” avion specializat pentru ”bushflying” de pe piață, este gata sa îndeplinească cerințele dumneavoastră, fără compromisuri și fără complexe de inferioritate.

Poze

Date tehnice

Caracteristici:

Motor Rotax 912 ULS 100hp
Capacitatea rezervorului 68l
Elice 2 palete lemn, diametru 183 cm
Anvergura 9 m
Lungime 6,84 m
Înălțime 2,25m cu Alaskan Bw 29″
Suprafața aripii 15,21mp
Coarda aripii 1,69 m
Lățimea cabinei 69 cm
Lățimea șasiului cu AL.BW 26” 2,26 m
Greutatea maximă la decolare 600 kg
Greutatea de referință fără încărcătură – versiunea LSA Basic (cu opțiunea ”Light weight program”) sub 295 kg
Capacitatea efectiva de încărcare până la 305 kg
Greutate maximă de încărcare a aripii 40 kg/mp
Factorul de încărcare +6 -3 (testat la 680 kg MTOW)
Performanţe
VNE 185 km/h
Viteză maximă S.L. 180 kmh
Viteza de croazieră 75% 140 km/h
Rata de urcare 5 mt/s
Viteza maximă cu flaps (MTOW) 34 km/h
Viteza maximă cu flaps (Single pilot) 27 km/h
Altitude maxima > 4800 m
Distanța practicabilă 65% 520 km
Distanța de decolare (Single pilot) < 28 mt
Distanța de decolare (MTOW) 50 mt
Distanța de aterizare (Single pilot) < 16 mt
Limita pentru vânt lateral < 33 mt

Configurează-ți avionul

  • Carbon slats + vortex (pentru aripi, stabilizatoare)
  • Aluminium slats + vortex (pentru aripi, stabilizatoare)
  • Scaune carbon-kevlar
  • Panou instrumente carbon
  • Podea, vârf aripi carbon
  • Amortizoare frontale pentru mecanismul frontal de aterizare